- Trekker injectiepomp Trekker as injectiepomp
- 1.7 en 2.5 BMW Diesel motoren, 3 - 5 - en 7 series
- Krukas uitlijnen
- Borgpenspanners
- nokkenas blokkeerpen
- ook geschikt voor Opel en Range Rover diesel motoren
Stel een vraag
Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.
Productomschrijving
Timingset BMW - Land Rover - opel - Blokkeergereedschap - 1.7D - 1.8D - 2.0D - 2.5D - Krukasblokkeering (AUTM-03654).
Uitgebreide set van Trailer and Tools voor het instellen van de timing en positie van de krukas. Deze gereedschapsset bevat gereedschap om de distributieriem aan te passen of andere reperaties aan de motor zoals het blokkeren van de nokkenas en de krukas of het vergrendelen van de kleminrichting. De gereedschapset is gemaakt van hard carbon staal, zo blijft de gereedschapset lang mee gaan. Alle onderdelen van de gereedschapsset is zitten in een stevige koffer zodat je de onderdelen makkelijk mee kan nemen. Geschikt voor 1.7D en 2.5D Turbo Chain Drive motoren. Ook geschikt voor 1.8d, 2.0d en 2.5d BMW dieselmotoren met kettingaandrijving
Inhoud van deze set:
- Uitlijnpen krukas
- Uitlijngereedschap nokkenas - diesel
- Borgpennen spanner (2 stuks)
- Vasthoudgereedschap krukas
- Distributiekettingcompressor
- Trekker injectiepomp
- Trekker as injectiepomp
De timingvergrendelingsset omvat :
- Krukasblokkeergereedschap OEM: 11 2 300, KM 813, 12-108, 12-171, LRT12-108, LRT12-171, LRT-12-108, LRT-12-171, 112300, KM813, 12 108, 12 171, LRT12 108, LRT12 171, LRT 12 108, LRT 12 171, 12108, 12171, LRT12108, LRT12171
- Uitlijngereedschap nokkenas - Diesel OEM: 11 3 320, KM 811, 12-112, LRT12-112, LRT-12-112, 113320, KM811, 12 112, LRT12 112, LRT 12 112, 12112, LRT12112
- Borgpen (2) OEM: 11 3 340, 12-172, LRT12-172, LRT-12-172, 113340, 12 172, LRT12 172, LRT 12 172, 12172, LRT12172
- Krukas vasthoudgereedschap OEM: KM 819, KM819
- Distributiekettingspanner OEM: 11 3 360, 12-115, KM 822, LRT12-115, LRT-12-115, 113360, 12 115, KM822, LRT12 115, LRT 12 115, 12115, LRT12115
- Trekker voor injectiepomp OEM: 13.5.120, 12-119, KM 825, 13 5 120l, LRT12-119, LRT-12-119, 135120, 12 119, LRT 12 119, 12119
- Trekker voor injectiepompas OEM: KM 826, KM826
- OEM: A-BMW25TD5, OEM 2: 4077, OEM: 112150, 8330090841
OEM 2: 112300, OEM 3: 113320, OEM 4: 113340, OEM 5: 113360, OEM 6: 135120,
OEM 7: KM-826, Opel KM-811
Van toepassing op modellen:
BMW:
- BMW 1.7D M41 dieselmotor (4 cilinders)
BMW 2.5D M51 dieselmotor (6 cilinders) - Serie 3 - 318td / tds E36 (94-99), 318tds Compact E36 (95-00), 325td / tds E36 (91-99),
- Serie 5 - 525td / tds E34 (91-96), 525td / tds E39 ( 97-03),
- Serie 7 - 725tds E38 (96-02)
- BMW 318tds E36 (1994-2000)
BMW325td E36 (1991-1996)
BMW325td E36 (1993-1996)
BMW 525td E34 (1996-1998)
BMW 525tds E34 (1991-1996)
BMW 525tds E39 (1996-2000)
BMW 525td E39 (1996-2000)
BMW 725tds E38 (1996-2000)
Range Rover:
- TD5 / P38 2.5D (94-02),
Vauxhall / Opel D:
- Omega-B 2.5 (94-01)
Motoren :
- 1.8, 2.0, 1.7DI 2.5 TD5 - M41, M51, 256T, 25DT, X25DT
Motorcodes:
- 1.7D - M41D17, 174T1
- 2,5D - M51D25UL, M51D25OL,
Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto?
Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap.
Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.
Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto. Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig.
Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het?
De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.
Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan. Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.
Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren.
Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:
-Welk voertuig is het.
-Welk soort brandstof motor is het.
-Welke motorcode heeft het.
Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen.
Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.
Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto.
Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft.
Info verkregen van www.mijngarage.nl
https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen
Beoordelingen
Nog geen beoordelingen